Oradea - praf până în 2028

Am primit în poștă zilele trecute un pliant informativ care purta antetul Primăriei Oradea. În el, mi se aducea la cunoștință, ca unui cetățean care ar merita să știe, lucru care mi se pare admirabil, faptul că, în următoarea perioadă urmează să înceapă șantierul de reabilitare a rețelei de transport a agentului termic. 

Proiect în valoare de 77.772.000 Euro, ''Reabilitarea sistemului de termoficare urbană la nivelul Municipiului Oradea, pentru perioada 2009-2028, în scopul conformării la legislația de mediu ți creșterii eficienței energetice'' este un proiect care are ca principal scop înlocuirea magistralelor M1 și M3 precum și racordarea noii rețele la punctele termice existente. Asta am aflat-o de pe site-ul primăriei. Din pliant mai aflăm că proiectul cuprinde investiții în realizarea unei noi surse de producere a energiei termice.

Traseul pe care va avea loc reabilitarea despre care vorbim este schițat pe verso-ul pliantului și se referă în mare la întreaga zonă Rogerius și un pic din Centru. Asta înseamnă că, dacă stai în Rogerius, nu te văd bine până prin 2028. 

Pe durata desfășurării lucrărilor, vor putea apărea mici inconveniente: zgomot, praf, trafic rutier și pietonal îngreunat sau chiar restricționat, întreruperi de apă caldă, etc... Asta mă face să cred că, de când mă știu eu, Oradea s-a aflat în mijlocul unui proiect de genul ăsta. Zgomot, avem, de praf nu mai vorbesc, traficul e cum e iar apa caldă e mai mult rece. 


Oricum, salut acest proiect și consider că trebuia demarat în urmă cu cel puțin 10 ani. Sper ca, după acești viitori 15 ani de viitor proiect să ajung să înțeleg ce plătesc eu de fapt ca întreținere. Nu de alta, dar ultima oară am plătit 547 Ron ca să stau o lună cu jerseul pe mine și să aștept ca apa de la robinet să se încălzească. Lucru care mi se pare inadmisibil. 

Ce e de reținut din toată treaba aceasta? Până în 2028 vom avea praf, zgomot și ambuteiaje la Oradea. Dacă acest pliant ar fi prospectul unui medicament numit ''proiect de reabilitare'' iar acestea ar fi reacțiile adverse pe care medicamentul le-ar produce, le-aș îndura cu stoicism la gândul că boala sistemului termic din Oradea ar fi tratată. 
SHARE

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 opinii avizate: