Modelul testat pe ruta Oradea - Fabrica Coca-Cola și retur, este modelul care se vrea a fi principalul competitor al unui automobil cu mare succes pe piața românească: Passat. Părerea mea este că va fi o luptă dificilă, din cauza gândirii înguste a românilor și a gusturilor oarecum rurale conservatoare. În mod sigur, toți cei care vor dori un sedan mai aspectuos și surprinzător de plăcut la condus, vor alege noul Malibu. Cu un motor Diesel de 2 litri, 160 CP, mașina testată m-a surprins, în primul rând prin designul interior.
La interior, Malibu e gândit modular și executat cu foarte mare rafinament, nelăsând la vedere plastice inestetice și efecte colorate de prost gust. Un interior reușit, conformist dar proaspăt, făcut special pentru a creea o ambianță plăcută. Din start, scaunele cu memorie, a căror poziție se modifică extrem de ușor prin acționarea unui buton, m-au impresionat. M-am simțit foarte confortabil pe durata întregului test. La fel s-a simțit și prietenul Ciprian de la Moldova, care a avut bunăvoința să mă însoțească în această escapadă temerară. O impresia extrem de plăcută mi-au lăsat și cadranele de bord, împrumutate de la mult mai sportivul Chevrolet Camaro. Sistemul de iluminare ambientală este unul de-a dreptul genial. Liniile albastre sunt superbe și conferă o plăcere și o relaxare cum puțin întâlnești la vreun alt model. Ca și spațiu, 5 persoane încap lejer în acest model. Liniile bordului sunt excelent realizate iar butoanele sunt așezate la îndemână, perfect intuitiv, fără complicații inutile.
La interior, Malibu e gândit modular și executat cu foarte mare rafinament, nelăsând la vedere plastice inestetice și efecte colorate de prost gust. Un interior reușit, conformist dar proaspăt, făcut special pentru a creea o ambianță plăcută. Din start, scaunele cu memorie, a căror poziție se modifică extrem de ușor prin acționarea unui buton, m-au impresionat. M-am simțit foarte confortabil pe durata întregului test. La fel s-a simțit și prietenul Ciprian de la Moldova, care a avut bunăvoința să mă însoțească în această escapadă temerară. O impresia extrem de plăcută mi-au lăsat și cadranele de bord, împrumutate de la mult mai sportivul Chevrolet Camaro. Sistemul de iluminare ambientală este unul de-a dreptul genial. Liniile albastre sunt superbe și conferă o plăcere și o relaxare cum puțin întâlnești la vreun alt model. Ca și spațiu, 5 persoane încap lejer în acest model. Liniile bordului sunt excelent realizate iar butoanele sunt așezate la îndemână, perfect intuitiv, fără complicații inutile.

La exterior, Malibu nu pare în primă instanță surprinzător. Asta până nu privești cu atenție. Dacă ești genul de om care pune accent pe detalii, o să iubești acest model. Inserțiile cromate la geamuri și la mânerele portierelor conferă o notă aparte de eleganță. Cursivitatea elementelor cromate continuă și la grila față, foarte reușit fiind aspectul proiectoarelor de ceață. Dintr-un anumit unghi, mie mi s-a părut că aduce a Seria 5 de la BMW. Cel mai bine se vede în fotografia alăturată, zic eu.
Accelerația lui Malibu nu este una extraordinară dar, având în vedere că are o greutate de peste 1,6 tone, consider că cele 10 secunde de care are nevoie ca să ajungă la 100 km/h sunt mai mult decât rezonabile. Mi-a plăcut în mod special spatele. Stopurile sunt extraordinare și se potrivesc de minune în contextul liniilor drepte care urmăresc întreaga caroserie. Sunt convins că designul simplist care crează un ansamblu aspectuos va lucra clar în avantajul acestui model și în detrimentul concurenței. Cum spuneam, blocurile optice pătrățoase sunt împrumutate de la fratele sportiv Camaro. Sunt convins că pe timp de noapte led-urile crează o ambianță superbă. Motorul Diesel de 2 litri și 160 de cai s-a dovedit a fi un motor elastic, jucăuș și tăcut. Acuma, eu nu știu dacă motorul e tăcut de felul lui sau mașina e antifonată bine, dar rezultatul e destul de impresionant, în habitaclu fiind liniște și pace chiar și la turații mai mari decât cele normale. Cu toate că acest model e construit pe platforma tehnică a lui Opel Insignia, există și diferențe. Până și dimensiunile sunt altele, Malibu fiind mai lungă și mai înaltă, per ansamblu ''mai cu mușchi'' decât Insignia. Suspensia a fost surprinzătoare la acest model. Malibu LTZ, modelul de vârf testat de mine, vine cu o suspensie oarecum sportivă. Mă așteptam să am parte de o suspensie molatecă, menită să absoarbă tot, dar spre surprinderea mea, suspensia e destul de rigidă. Ai un contact destul de bun cu suprafață pe care rulezi, simți denivelările destul de bine. Pe de altă parte, acest tip de suspensie îți conferă o foarte bună stabilitate în viraje.

0 opinii avizate:
Trimiteți un comentariu