Cartierul Nufărul asaltat de țepari, peste noapte

De la o zi la alta, peste noapte, Nufărul din Oradea a fost invadat de sute de afișe cu următorul text:

”Colecționar german cumpăr mașini de cusut. Preț: 35.000 - 40.000 de Euro, Plata pe loc. Telefon: 0734495573”



Acesta este textul. În cazul în care, vreun cetățean pierdut în greutățile traiului citadin are impresia pentru o secundă că acest demers ar fi unul serios și întemeiat, se înșală amarnic. Ar fi frumos să fie așa.


Realitatea e alta. E vorba de o țeapă cu vechime în România, prin care, cei care contactează așa-zisul colecționar, convingător de altfel, cu un accent german care poate păcăli ușor, rămân în pagubă dacă merg până la capăt.


Țeapa funcționează în felul următor:

In primă fază, dacă ai o mașină de cusut ești invitat să suni la un număr de telefon pentru a perfecta înțelegerea. Ți se va solicita seria mașinii de cusut pe care o ai. După ce ai divulgat seria, interlocutorul îți va aduce la cunoștință că mașina ta valorează vreo 45000 de euro și este vorba de o mașină de cusut ”damă”. Din păcate pentru tine, Guvernul German, cel care l-a ”autorizat” pe țepar să cumpere mașinile de cusut, nu valorifică mașina de cusut ”damă” decât dacă are și perechea acesteia. Din fericire, același interlocutor te va anunța că, în urmă cu câteva luni a găsit mașina geamănă de care ai tu nevoie la un bătrânel, fie din Deva, fie din Cluj-Napoca, după caz. Ba mai mult, îți va pune la dispoziție și numărul lui de telefon, ca să te poți înțelege cu omul, având în vedere că ambele mașini ar valora 90.000 de euro.

Mergând pe ideea că ai mușcat-o până în acest punct, îl suni pe bătrânelul cu mașina geamănă care îți spune clar că, la vârsta lui, nu poate să se deplaseze niciunde, mașina nu e a lui ci a fiicei lui care i-a lăsat-o înspre vânzare. Îți va spune la fel de clar că nu îl interesează banii, nu e mașina lui, dar dacă o vrei neapărat va trebui să mergi până la el, să îi pui în mână 5000 de euro (sau mai mult, după caz).

Să zicem că l-ai sunat. Ai stabilit întâlnirea cu bătrânelul, la el în oraș, pregătești 5000 de euro să îi cumperi mașina, cu gândul la cei 90.000 pe care o să îi primești de la neamț.

De aici încolo e destul de simplu. Dacă ai reușit să ajungi până aici, mi-e milă de tine. Pe bune... Nu era evident că e țeapă?


Nufărul a fost invadat de aceste afișe. Eu am rupt câteva, nu care cumva să o pățească vreunul. Deși, îmi vine greu să cred că ar exista oameni atât de creduli.

SHARE

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 opinii avizate:

Anonim spunea...

ai perfecta dreptate, am si eu o asemena masina de cusut si am patzit-o , dar am fost avertizat si eu la randul meu, din timp!oameni buni, nu mai "punetzi botul" , lipsa banilor ii face pe romani vulnerabili la sarlatanii astia, dar in mod special cei batrani sunt cei pacaliti.

Mortu` spunea...

si eu am pe usa si mi-a zis un vecin ca asa merge teapa. Persona, nu am observat afisul tot vecinul meu mi-a zis de afis si de cum merge teapa.

Intradevar, ratatii care chiar cred asa ceva isi merita soarta :D