www.loteriabonurilor.com - o mare țeapă

Am vrut de câteva zile să tot scriu despre asta. Chiar din clipa în care am văzut prima lor reclamă pe facebook, am avut așa, un feeling de neseriozitate și de lucru făcut pe genunchi, în garajul de tablă din spatele blocului.

Mă așteptam ca, o dată făcut public anunțul despre organizarea Loteriei Bonurilor fiscale, să apară tot soiul de metode de colectare a datelor de pe bonuri, tot felul de încercări de fraudare a sistemului, tot felul de metode de a înșela, de a păcăli, de a prosti, atât sistemul cât și omul.

În rândurile următoare voi face o analiză simplă a site-ului www.loteriabonurilor.com și voi evoca motivele pentru care eu cred că e vorba despre o țeapă.  Cum spuneam, o să încep cu pagina de facebook. Pagina pare a fi făcută de o copilă de 13 ani, avidă după atenție. De astfel, așa și funcționează. Toate îndemnurile te fac să accesezi www.loteriabonurilor.com. Pozele folosite sunt culese de pe internet, chiar poza de profil fiind o gafă grosolană în care apar niște bonuri, iar în background ceea ce pare a fi o hârtie de 1 dolar. Mă gândesc că dacă vorbeam de o pagină oficială și de treburi serioase, în background aveam o hârtie de 100 de lei. Al doilea aspect reprezintă comentariile care apar la pozele respective, publicate de către reprezentanții paginii. Vorbesc de comentarii formulate copilărește, fără nicio urmă de profesionalism sau fără a da de înțeles că se cunoaște despre ce e vorba.

Site-ul www.loteriabonurilor.com, căci despre el vorbim, este dubios. Nu respectă parcă nicio normă de comunicare social media. Pare a fi un site făcut de un amator. Și până la urmă, eu sunt convins că așa este. Cu toate că Ministerul Finanțelor a emis un comunicat prin care se spune că nu este cunoscută metoda de introducere a bonurilor în loterie, acest site se erijează în a fi soluția. Ne încurajează să ne facem un cont, să adăugăm bonuri fiscale și să așteptăm marea extragere. Potrivit Ministerului de Finanțe, pe site-ul Ministerului ar trebui să găsiți o secțiune unde veți introduce numărul bonului fiscal, suma plătită, numele și prenumele dumneavoastră, seria și numărul actului de identitate. Până la această dată, însă reprezentanții Ministerului de Finanțe nu au confirmat dacă aceste date vor fi introduse pe site-ul instituției, dar au promis că vor reveni cu lămuriri. Persoanele fizice care nu au domiciliul în România vor scrie numărul și seria unui act de identitate valabil, seria fiscală a aparatului de marcat electronic fiscal și codul unic de identificare fiscală al firmei care a eliberat bonul. Asta înseamnă, în traducere liberă că, www.loteriavizelor.com este o țeapă.

Prima întrebare care mi-a venit în minte a fost de ce statul român, organizator al loteriei bonurilor și-ar face un site cu extensia ''.com'' atâta timp cât ar fi normal ca extensia folosită să fie ''.ro''. Ba mai mult, site-ul dedicat acestei loterii se presupune a fi adiacent site-ului mfinante.ro.

Am mers mai departe și mi-am făcut un cont, curios de felul în care o să are interfața și ce detalii aș putea primi. Spre surprinderea mea, confirmarea contului mi-a venit pe mail și a intrat direct în folderul de spam. Adică nici Yahoo nu are încredere în acest site. Mai mult, întreg site-ul e creat pe platforma wordpress, adică cea mai rudimentară platformă din câte există. Plus că e gratuită. Asta denotă, încă o dată, amatorismul celor care au creat acest site. Acesta e încă un argument pentru care sunt convins că acest site este o țeapă.


Am introdus 5 bonuri fictive, cu valori și date fictive. Am observat că site-ul nu respectă nimic din ceea ce susțin cei de la Ministerul Finanțelor. Adică, mi s-a cerut introducerea datei bonului și valoarea lui. Atât. Sunt curios cum ajunge un asemenea bon să fie câștigător la loteria bonurilor. Adică, nu are nici o coordonată de siguranță, nu are datele celui care le-a introdus, cu excepția unui username și a unei adrese de e-mail. Și ce se întâmplă dacă, să zicem, în 16 februarie 450 de utilizatori introduc 2000 de bonuri în valoare de 15,50 lei. Cum se stabilește care e câștigătorul? Este cât se poate de clar că e vorba de o țeapă. Și nici măcar una gândită bine...



Am încercat să găsesc detalii despre cei care au creat sie-ul, sau detalii despre organizatorul loteriei, sau orice fel de detalii care să îmi întărească încrederea în acest site. La secțiunea ''Despre'' am găsit doar ceea ce se vede în imaginea de mai sus. Un text fără diacritice încheiat cu semnul exclamării. Cam cum exclam eu când mă întreb ce a fost în mintea lor.

Argumentul final și reprezentativ pentru calitatea și seriozitatea acestui site e cuprins în secțiunea de comentarii care, în mod hilar, e cuproinsă tot la secțiunea ''Despre''. În print-screen-ul alăturat se vede cât de bine își cunosc site-ul acești spam-eri care se hrănesc cu prostia umană. Bine, poate e prea dur.. Hai să zicem, neatenția omului. Cu toate că, mi se pare inadmisibil și de-a dreptul de necrezut, atâta timp cât ai un ocean de informații la un click distanță, să fii păcălit de o asemenea găselniță. Mi-e ciudă mai ales pentru că nici măcar nu e bine făcut și se vede amatorismul de la o poștă. Și mi se pare jignitor să încerci să mă prostești cu așa ceva. Dacă site-ul ăsta ar face parte din lumea criminală, cei care l-au realizat ar purta numele de găinari. Cel mult.

Până una alta, stați cu ochii pe site-ul Ministerului Finanțelor pentru informațiile corecte și complete referitoare la Loteria Bonurilor. Până una alta, vă sfătuiesc să nu vă pierdeți vremea cu dezinformări și spam-eri ca și acest www.loteriabonurilor.com.





SHARE

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 opinii avizate: