Am testat noul Facebook GRAPH SEARCH




Nici nu știu exact cu ce să încep. Am avut plăcerea, în această seară, să testez noua găselniță a lui Mark Zuckerberg : Facebook Graph Search. Am făcut și un mic filmuleț demonstrativ, așa cum am putut și eu, amatoricește, editarea video nefiind unul din punctele mele forte. Sper să vă placă.

Nu știu exact cu ce să încep. Noul Graph Search e un motor de căutare cum eu unul nu am mai văzut. Când am auzit prima oară de el am bănuit că va fi un fel de Google, dar păstrat între garnițele Facebook-ului. Ei bine, nu e deloc așa. Graph Search e motorul de căutare care va revoluționa fața online-ului. Prevăd moartea înceată și dureroasă a gigantului Google. Nu știu ce altceva mai bun ca și Graph Search va mai putea apărea iar la cum se prezintă trend-ul, nu știu dacă Google va avea puterea să găsească o idee de o asemenea amploare. În filmulețul pe care l-am alăturat acestui articol veți vedea o scurtă incursiune în motor iar un review mai detaliat va fi făcut în zilele următoare. 

În primul rând, ce mi-a plăcut la Graph Search e faptul că îmi dă o impresie familiară tuturor căutărilor pe care le fac, adică am cel puțin câțiva prieteni care au spus ceva în legătură cu rezultatul căutării respective. Rezultatele recomandate sunt recomandate pe baza unei analize statistice, bănuiesc eu, efectuată în grupul de prieteni al celui care face căutarea.

Cu toate că vorbim de un produs 100% Facebook, rezultatele căutării nu se opresc strict la recomandările celor din rețea ci există și sugestii venite direct de pe web. Aplicația este una extraordinar de puternică. De exemplu, printr-o simplă căutare în grupul de prieteni, ai puterea de a selecta criterii specifice de interogare, de genul vârstă, locație, sex, preferințe. Totodată, în Graph Search ai puterea de a căuta până și persoanele care nu le ai ca prieteni în rețea dar au în comun cu tine anumite aspecte. Un filmuleț edificator în acest sens va urma în curând.

Țin să precizez că versiunea pe care cei de la Facebook mi-au pus-o la dispoziție este o versiune Beta, de testare, versiunea finală fiind una mai rapidă și mai compactă. Aștept cu nerăbdare. Asistăm la un moment istoric.
SHARE

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 opinii avizate: